Stichting Koerdische Rode Halve Maan Nederland bestaat sinds 1993. Vanaf het begin heeft de Stichting oorlogslachtoffers, kinderen in armoede en mensen in rampgebieden geholpen. We hebben vanaf het begin met projecten gewerkt. Een van onze projecten is Kinderen helpen die niet kunnen studeren om economische redenen.

Onze Visie

Stichting Koerdische Rode Halve Maan helpt mensen in nood en daarbij houden ons aan de principe om ons werk op humanitaire basis te doen. Alles gaat om de mens en zijn benodigdheden. Alle hulp die naar de slachtoffers gaat wordt duidelijk en overzichtelijk overgedragen aan de leden en iedereen die er informatie over wilt. Als een hulp organisatie stellen we ons open om samen te werken met alle hulp organisaties in Nederland. Stichting Koerdische Rode Halve Maan, staat geregistreerd bij Kamer van Koophandel en staat ingeschreven bij Centrale Bureau van Stichtingen.

Onze Missie

De reden van het bestaan van Stichting Koerdische Rode Halve Maan is :

1. Hulp sturen naar oorloggebieden.
  2. Hulp sturen naar rampgebieden
  3. Hulp sturen naar mensen in armoede

Onze werk principes

1. We proberen een brug te zijn tussen mensen die willen helpen en mensen die geholpen moeten worden.
  2. We zien iedereen gelijk en helpen mensen omdat ze alleen maar mensen zijn
  3. Om hulp te brengen naar mensen in nood zijn we bereid voor alle samenwerking en weten dat samenwerken ons sterker maakt
  4. We bereiken onze doelen door werk met kwaliteit te leveren
  5. We willen geen obstakel zijn in onze samenwerking maar een voorbeeld
  6. We volgen onze hulp actie tot de einde
  7. We verwachten niet van iedereen de zelfde principes te hebben
  8. Onze belangrijke principe is al onze werkzaamheden als projecten te voor bereiden.

Stichting Koerdische Rode Halve Maan Nederland

Weena 505 – 3013 AL Rotterdam